07 mars, 2009

Läs om veckan på Marocko!

Torsdag 26/2
Så kom man till hotellet efter cirka 5 timmars ner resande. Man lämnade hotellet nästan lika fort för att kolla vad som fanns runt. Jag Peter och pappa var ute och gick, vi blev indragna i en smyckes affär. Jag fick ett nytt hansband för 400 dirham. Senare på "kvällstid" så gick vi ner mot stranden men stannade upp vid en resturang med namnet Golden Gate. Efter man hade ätit lite så skulle de ta kaffe och en massa annat till. Jag var så slö efter resan så jag la mig ner på soffan och somnade. Blev väckt när vi skulle gå till hotellet. Jag kollade klockan och sen la mig ner och somnade. Klockan var runt 19.00 i marockansk tid. som är en timma bakåt i svensk tid.

Fredag 27/2
Blev man väckt runt 10.30. Åt frukost på rummet, nybakat bröd som pappa hade vart ute och köpt. Mums... ^^ Maten är ganska dyr här nere. Bröd är billigt men det man har till är dyrt. Men det är bättre och enkalare att äta ute. Man ska inte vara ute och gå själv vid stranden, haha. Man blir raggad av varje ung kille här nere nästan. Ibland gamla, ush... Men så var man iväg och åt på en resturang vid stranden, väldigt mysigt och trevligt. Jag fick en ros när ja skulle gå. Innan det så var vi och kollade den inhemska marknaden. Det låg i Gamla Agadir, det kan man kalla riktigt gammalt. Det var slummen helt enkelt.
Ps. Tove fyller 50 år imorgon!

Lördag 28/2
Jag vaknade och var inte så hungrig, jag tog mig tid och la mig i badet. Skönt att vara ensam hemma i den lilla "lägenheten", alla behöver vara för sig själva någon gång. Efter det så åkte jag och Tove till ett spa linkande sak. Vi fick massage, skönt var det men svårt att förstå dem. Dem pratar ju Arabiska, lite svårt att förstå hmm... Dem borde ju kunna lite engelska iallafall.Sen gick vi ner till sanden och drack öl och fanta. Hahah, min ända kärlek här nere är fanta vafan. xD Men under den tiden så satt vi och prata i över en timme. Jag fick köpt mig en fin vit klänning och 2 trä prydnader. En trä tärning och sinnenas apor. Haha men ja tycker om dem. Senare på kvällen så runt 20.00 så hade vi bokat ett bord för Tove fyllde 50. Det var glitter och roseblad över hela bordet. Hela personalen kom ut sjungandes för henne. Efter det gick vi till den engelska puben. Det var skoj så men dem dunkade techno och club musik.

Söndag 1/3
Nu sitter man på hotellet igen. Har bytt om och frächat upp sig. Jag och resten av folket har vart på kamelridning. HAHA, ganska fail men men... Den ja hade hette Chocko, jätte söt ju. -.-’
Det är så många tankar som flyter runt i skallen på en. Känslor, vänner och oro. Är så jävla rädd, vill bara här ifrån. Hoppas socialen tar en och förflyttar en snart. Paniken börjar drabba mig.

Måndag 2/3
Idag var man ute med farsan och kollade runt i butikerna. Jag är så trött på alla försäljare som tjatar på en. Jag kommer få utbrott på dem snart. Sen har man ju solat i någon timme idag, blev röd som fan. Haha, tror inte jag kommer att sola så mycket mer på denna resan. Solen tar hårt på en. Misstolka inget tack... jag har hållt mig mycket till min bok som ja har haft med mig, "den femte systern". Ush det regnar som fan idag, hoppas på sol och fint väder imorgon.

Tisdag 3/3
Idag har inte hänt mycket, jag har suttit klistrad vid min bok. Fast nu ska man ta och lyssna lite på pappa och Peter när dem disskuterar bilar.

Onsdag 4/3
Jag vill hem! Visst hade det väl vart skönt att få stanna ett tag till men då skulle man haft med sig lite mer folk. Jag börjar må sämre för de dagar som går. Börjar bli ganska trött på de marockanska killarna, dem flörtar med en hela tiden och dem kan fan med inte hålla käften. Men det är ju tur att ingen har velat köpa en för kameler, så länge de inte händer är jag nöjd. Imorgon så lyfter flyget 12.20 i want to get home right now.

Torsdag 5/3
Nu sitter man på planet, äntligen på väg hem.

// Lisse <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar