12 juli, 2010

Åska och dunder

Förut så slog bixten ner mindre än en kilometer ifrån mig. Så jag gick ut och kollade lite. Den slog ner vid Uddevallabron, ute i skogen/ängen eller vad man ska säga och i Forshälla dalen såg jag. Det är fint att kolla. Sen som när jag var liten så skulle jag sitta och räkna 1001...1002...1003... Också vidare då såklart. Men nu hann jag inte änns säga hela 1001. Men det min mor lärde mig när jag var liten.
1. Skynda dig runt och dra ut alla sladdar ur väggen.
2. Blir du rädd, så ska du räkna, så sägs det hur många kilometer den är ifrån dig.
3. Sätt dig i soffan med filt och tända ljus.

Nu är den tillbaka, från stan och tillbaka, OBEHAGLIGT... För det skallrar i rutorna och smäller högt som fan. Tycker inte om att vara ensam just nu! :( Ska räkna hur långt borta den är ifrån mig nu, för det åskar jätte nära igen, det lös vitt genom fönstret och small fort efter. Känns lite som den närmar sig och skrämmer en... Inte kul, jag vill inte leka med den som den vill med en. 1015 = 15sek = 1,5mil

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar