04 februari, 2009

Drömmar är sanna, men inte denna.

Inatt så drömde jag en dröm som jag drömde för flera år sedan. Jag tycker fortfarande inte om den. Förbannande Zombies. xD Men känns lite kul, eftersom man tror så hårt att allt har hänt en. Men jag tänkte faktiskt skriva ner den. :)
Det började med att livet var som vanligt, fast på ett helt annat ställe. Jag har ingen aning faktiskt. Min egna drömvärld så kan alltid världen ändras.

* Jag satt vid datorn, skulle precis gå och lägga mig. stänger av datorn och lägger mig under ett kallt täcke. Kurrar ihop sig för att få värme. Min katt kommer springandes och skrämmer mig. Millo som katten heter lägger sig brevid mig och börjar kurra, han låter som en riktig motor. Skrattar till för att det låter så kul. Jag hinner somna i några minuter bara. Sen började folk skrika och sprang runt på gatorna i stan. Jag gick till fönstret och tittade ner. Min första tanke, va i helvete det är ju fan inte halloween nu. Men kollade noga, bara kände. Något står fel till här. Så jag gick ner i trappuppgången och tittade ut genom fönstrena och var så tyst som ja kunde vara. Dom märkte mig inte, tack för det. Så rädd som jag är när man kollar på zombie filmer, allt kändes så konstigt. Jag visste inte om dom var riktiga eller fejkade saker. Sen förstod och backade sakta, skyndade mig upp till lägenheten. Mina tankar var, man får inte göra stora ljud för då kommer dem. Så hör man folk i hela byggnanden börjar skrika. Den ända tanken som smällde i skallen var FAN, hoppas dem inte hörde. Så hörde man en stor smäll. Då var det redan försent, packade ihop lite kläder och de ja behövde. Sen var det bara till att sticka fort ut, men man kan ju inte springa ner på gatan. så det blev att man skyndade sig upp mot taket. Öppnade luckan och hoppade upp och stängde den. Jag satte mig ner och började tänka. Sen var det ju inte långt till nästa byggnad, så jag hoppade rätt över till nästa byggnad och flåsade. Kollade ner på gatan och det hördes skrik från nästan alla gatorna. Det bara kröp i skinnet på mig. Detta var ju inte änns största önskning. Så man skyndade sig in i nästa lucka som man såg. Titta runt omkring mig. Det såg helt tomt ut. Jag tog mig in hos en familj, nästa sekund så sov jag. När jag vaknade nästa dag så låg jag i en stuga med en massa folk som inte var zombies. När jag vaknande så höll en för min mun och visade att ja skulle vara tyst. Utanför så gick dem, eller gick och gick dem släpade sig lite halvt om halvt fram. Sakta gick det iallfall, sen såg man när en man sprang förbi stugan och skrek, då blev det fart på dem förbannande zombies. Har aldrig sett nått liknande. Dem sprang nästan lika fort som en människa. Jag tänkte för mig själv, helvete om man  blir jagad av en sådan äcklig sak. Då skulle man springa för livet och vilja spy samtidigt. Sen när det var tomt utanför så skyndade vi oss ut. Sen när vi kom ner mot stan igen, så var det helt tomt. Vi stack till ett konstigt tält som vi stängde igen, Sen så fanns det som en övervåning, någon hade lagt playwood för man skulle kunna vara där, innan vi hann att packa upp allt vi hade med oss kom det några zombies och alla spelade döda. Det såg ganska kul ut. Så dem gick bara vidare. Sen fort började vi packa upp resten och folk började gå uppåt, den kom en massa efter en stund så var hela gatan full och dem hörde att det lät så det var fullt runt tältet. Jag stod och bara skakade. Sen fick många mot attack, det stod två stycken kvar och försökte få bort dem och tog bort stegen och allt. Man hörde allt som hände. Sen vakande jag upp... Kollade brevid mig då låg Miilo och skulle ta sängen. Haha, vilken dröm.

Ni som orkade läsa hela, fan va nice ni är, kommentera? ^^
Ganska lång ja, lär ju inte skriva så många långa texter,
jo iallfall det är någon rolig dröm eller liknande.

// Lisse <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar